حس آرامش

یه دنیا حس آرامش
از این عالم طلب دارم
بیا برگرد،بیا پیشم
که عشق و زیر سر دارم
به اون احساس پاکی که
همیشه با من همراه بود
بدون خیلی تو رو میخواد
دلی که مثل دریا بود
شده مجنون و دیوونه
یکی که ساده پیدا بود
همون که کل روزاشو
بیادت مات و رسوا بود
بزار آرامش دستات
تو آغوش خودم باشه
تموم حس دلتنگیت
بره با مرگ تنها شه
دلم دلواپست میشه
همون وقتا که سرد میشی
از این بودن کنار من
چقدر راحت تو رد میشی
بدون روزی جدا میشم
از این احساس رویایی
دیگه نیستم تو این دنیا
همون روزا تو تنهایی

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/88503کپی شد!
1269
۳۵

  • علی اصغر شریفی کار خوب و با احساسی بود به بحث قافیه بیشتر دقت کنید. موفق باشید. @};- :-)
  • علی ادریس زاده درود مرتضی عزیز. ممنون از کاره با احسات =D> اگر کمی ضربه و تصاویر و قافیه های بکرو چاشنی کارت کنی آثارت مانا میشه شاد باشی @};-
  • مریم سپید سلام جناب خورشیدی.. احساس خوبی در ترانه تون دیدم که قابل تحسینه...گفتنی های لازم رو هم دوستان اشاره کردن...فقط یه نکته مونده اینکه: از این بودن کنار من چقدر راحت تو رد میشی "تو"در اینجا حشو محسوب میشه .. به امید بهترین ها..موفق باشید..لایک7 @};- @};- @};-
  • سامان درزی بسیار زیبا.
  • ناشناس سلام ترانه تون زيبا بود اما رو قافيه ها دقتتونو بيشتر کنيد @};- @};- @};- موفق باشيد
  • بهزاد صنعتی بسیار زیبا @};- @};- @};- @};- =D> =D> =D>
  • کیوان اخوان حریری مرتضی جان ترانت رو خوندم و لذت بردم توانایی شما کاملا مشهوده و صحنه سازی های استفاده شده در کارتون رو پسندیدم ولی چند نکته خواستم بهتون بگم یکی در قسمت : به اون احساس پاکی که همیشه با من همراه بود بدون خیلی تو رو میخواد دلی که مثل دریا بود در این قسمت مشکل قافیه وجود داره همراه و دریا باهم قافیه نیست ولی میدونم در خواندن شما همرا خوندین البته نظر بنده شاید با بسیاری از دوستان متفاوت باشه در مورد قافیه در ترانه چون عقیده بر این دارم که اگر ترانه ایی را بر اساس قواعد شعری مینویسیم ملزم به رعایت واعد شعری خواهیم بود و اینکه در مورد حروفی که آواهای آنها به هم نزدی هستند اجازه ی استفاده داریم وایراد نیست را بنده قبول ندارم البته در شعر یا ترانه ایی که اصولی باشه ولی در زمانی که یک ترانه به حالت اجرا بخواهد در بیاد نظز متفاوتی دارم چون در موزیک انتقال احساس و مفاهیم و تاثیر گذاری روی مخاطب مد نظر هست میشه بعضی از این قواعد رو به حالت تکنیک استفاده کرد و نادیده گرفت و یا حتی در شعر های نیمایی تاکیید میکنم نیمایی چون شعر سپید یا موج نو از نظر بنده متن زیبا هستند نه شعر البته این نظر شخصی بنده هست به همین دلیل در مورد قافیه ایی که استفاده کردید نظرم این بود البته در یک قسمت دیگه که سرد و رَد رو قافیه کردید همین مشکل به یک شیوه ی دیگه اتفاق افتاده چون در کلمه سرد قبل (د) ساکن داریم ولی در رَد (فتحه) داریم همین باعث میشه که این دو هم قافیه اصولی نباشند ولی در کل بنده سبک کارتون و توانایی شما را تحسین میکنم امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید @};- @};-
  • علیرضا سرمدیان سلام دوست خوبم :-) ترانتونو خوندم ، از نظر احساس و وزن کارت خوب بود و دوس داشتم ، در مورد قافیه ها هم که دوستان مفصل صحبت کردن ، مطمئنم تو ویرایشت به خوبی اصلاحشون می کنی و از همه مهمتر شما استعداد خوبی دارید و مطمئنا به زودی با در نظر گرفتن نکات خوبی که دوستان اشاره کردن ، شاهد آثار نابی ازت خواهیم بود . :-) ، این @};- تقدیم احساس قشنگت . :-)
  • علی عزیزی سلام میثم جان ترانه ی زیبایی بود و لذت بردم ازش پسندیدم کارت رو @};- @};- @};- هنوز در انتخاب قافیه مناسب باید بیشتر کار کنی، علاوه بر نکاتی که نسترن خانم اشاره کردند، من فکر می کنم، رد و سرد هم قافیه های مناسبی نیستند. بعضی جاها هم که موضوع رو گنگ بیان کردی که باز هم خانم وحیدی بهشون اشاره کردند. باید سعی کنی بین تک تک ابیاتت یک انسجام و ارتباط قوی براقرار باشه. نباید خیلی فی البداهه و همون بار اول ترانه رو بنویسی. بهتره چندین بار برگردی و ابیاتت رو مرور کنی تا از لحاظ معنا و موضوع، خیلی از قضیه دور نشی. پس اگه یک جمع بندی کنیم: 1. انتخاب قافیه های صحیح 2. انسجام و پیوستگی موضوع در ترانه و 3. که میخوام همینجا بهش اشاره کنم، مطالعه و تمرین و تمرین بیشتر. ببخشید پر حرفی کردم. شاد باشی دوست من @};- @};- @};- @};- @};-
    • مرتضی جعفری خورشیدی سلام علی جان اسم من مرتضی هست ولی تشکر از نظرتون @};-
      • علی عزیزی سلام مرتضی جان بابت اشتباه پیش اومده عذر خواهی میکنم. :"> بعضی از دوستان با اینجور سوتی های بنده آشنا هستن، فقط از این جهت گفتم که بدونید توو اشتباه های لپی سابقه دارم. ;)) به هر حال ما رو عفو کن عزیز :-)
  • رشید زرین قلم سلام آقای خورشیدی @};- ترانه زیبا و روونی سرودید لایک تقدیم تون @};- @};- @};- @};- @};- =D> =D>
  • حامد حسینی سلام آقا مرتضی ترانه روون و خوبی بود نکات خانم وحیدی دقیقاً درسته و نظر بنده هم همونی با اضافه این که برادر از آفریدن تعابیر بکر غافل نشو بزار هر بیت از ترانت حرفت رو یه جور دیگه یزنه اگه به مثالی که خانم وحیدی پیشنهاد دادن دقت کنی (می بینی که ایشون تو یه مثال هم از یه تعبیر تازه استفاده می کنه @};- @};- @};- موفق باشی @};- @};-
  • وحیدی(سورمه) سلام ترانتونو خوندم احساس زیبائی توش بود واقعا از خوندنش لذت بردم در مورد این بندها یه دنیا حس آرامش از این عالم طلب دارم بیا برگرد،بیا پیشم که عشق و زیر سر دارم طلب دارم وو سر دارم قافیه نیست شاید اگه به این شکل می نوشتین بهنر بود ( واسه ابراز احساسم چه حرفا روی لب دارم) و این بند به اون احساس پاکی که همیشه با من همراه بود بدون خیلی تو رو میخواد دلی که مثل دریا بود مصرع دومش رون خونده نمیشه شاید اگه به این شکل می نوشتین بهتر بود (امیدی واسه فردا بود) البته این نظر شخصیمه و شاید صحیح نباشه جسارت منو ببخشید در مورد نظرشخصیم لایک 4 تقدیم احساس پاکتون =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
    • وحیدی(سورمه) راستی فراموش کردم بگم این بند هم قافیه هاش درست نیست دلم دلواپست میشه همون وقتا که سرد میشی(همون وقتی که سرد میشی) از این بودن کنار من(تو از بودن کنار من) چقدر راحت تو رد میشی(پر از احساس درد میشی) بازم عذر خواهی می کنم بابت پیشنهاد مصرع هائی که براتون عنوان کردم @};- @};- @};- @};- @};-
      • مرتضی جعفری خورشیدی سلام تشکر وسپاس فراوان خانم وحیدی از راهنمایی های ارزشمند شما حتما این نکاتو رعایت میکنم سپاس
  • ناهید ملکی دلم دلواپست میشه همون وقتا که سرد میشی از این بودن کنار من چقدر راحت تو رد میشی =D> =D> سلام ترانه روون زيبا و اجرايي بود @};- @};- @};-
  • امین بهاری زاده سلام مرتضی جان کار زیبایی بود....آفرین... =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};-
    • مرتضی جعفری خورشیدی امین بزرگوار تشکر @};-
      • امین بهاری زاده سلام مجدد مرتضی عزیز نقد اصولی ترانه دانش و تسلط و زبان صحیح نقد میخواد که بنده کاملاً از این شرایط بی بهره ام...اما خوانش دوباره و دوباره ی ترانت به من این امید رو میده که با مطالعه و دقت و ممارست بهتر و بیشتر و صد البته جدیت در کار مسیر روشنی در پیش خواهی داشت..انشاالله...یه دوستی چند وقت پیش بهم میگم اگه ترانه و شعری نوشتی بعد از آخرین ویرایشت و بعدِ یک ماه باز سراغ ترانه و شعرت رفتی و دیدی دیگه جایی برای ویرایش نداره و همون حسی رو بهت القا می کنه که یک ماه پیش اونو نوشتی اونوقت کارت رو انتشار بده...البته من معتقدم خود نویسنده بر حسب حس و حال و ارتباطی که با نوشته ی خودش برقرار میکنه از نقاط ضعف و قوت خودش به خوبی آگاهه...هر وقت ترانه ای نوشتی که خودت با خوندن اون احساس لذت و رضایت کردی مطمئن باشد به دل مخاطبت هم خواهد نشست...در آخر رمز پیروزی و موفقیت در تزانه سرایی گوش دادن به ترانه و ملودیها... خواندن ترانه های ترانه سرایان موفق، تمرین و تکرار و درس گرفتن از راهنمایی های دوستان و اساتید به همراه ظرفیت انتقاد پذیریست...اهل نقد نیستم و نبودم...اهل سخنرانی و نصیحتم نیستم...فقط به احترام کامنتت...مطالبی رو خدمتت برادرانه بیان کردم....انشاالله که بکار آید...شاد...پیروز و سربلند باشی... @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • نيما سكوت دلم دلواپست میشه همون وقتا که سرد میشی از این بودن کنار من چقدر راحت تو رد میشی زیبا بود مرتضی جان @};- @};- @};- @};-
  • میثم اسدپور زیبا بود و خیلی عالی فقط همین دوجا انگار قافیه هاش زیاد همراه نبودن مثل طلب دارم و سر دارم - همراه بود و دریا بود ولی در کل عالی بود @};- تقدیمت @};-