رویا

درگیر رویاتم ، بازم مثه هر شب
بازم عجب حالی ، عشق و جنون و تب
چشمامو میبندم ، تا خواب من باشی
رویای شیرینه ، یه کوهکن باشی
تو خواب من هر شب ، چه قصه ای میگی؟
عاشق تَرَم هر روز ، خودت که میبینی
این عشق میخنده ، با هر نگاه تو
دستای من تو خواب ، میگیره دستاتو
معتادتم هر شب ، معتادتم هر روز
میخندی آهسته ، آهسته و مرموز
بیداری ممنوعه ، من عمریه خوابم
هر روز و هر لحظه، در گیر رویاتم

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/73222کپی شد!
1383
۵۰

  • مریم سپید =D> =D> =D> عالی بود... هول نکن لیلاجان...منم در ابتدا با نقدهای مصرانه ی دوستانی مث اقای معظمی مواجه شده بودم...;)) ;)) ولی خب اینم تصحیح کنم که همشون اموزنده بود.... :-x موفق باشی عزیزم @};-
  • مهرشاد فروزان سلام لیلا جان مرسی زیباست. قافیه ها رو باید بیشتر کار کنی میگی و میبینی نگاه تو دستاتو خوابم و رویاتم البته این مشخصه که احساس خوبی داری و بهتر از این ها هم خواهی نوشت جسارت من رو هم ببخش چون خودم هم تو این آکادمی شاگرد بقیه ی دوستان هستم . راستی چند تا عکس دسته جمعی هم پیش من دارید . موفق باشید @};-
  • مریم صالحی آرا سلام چشمامو میبندم ، تا خواب من باشی رویای شیرینه ، یه کوهکن باشی زیبا سرودی بانو مانا باشی =D> @};-
  • امیرعلی تاج @};- رویا ی عزیز درود بر شما کار اولتون بود تو سایت ؟ @};-
  • سعیدسعادتی فر (غمخوار) سلام. ترانه قشنگی بود...لذت بردم از حس وحال ترانه ی شما... اینجا به نظرم میتونستی اینجوری هم بگی هستی باهام هرشب ، یک قصه میچینی عاشق تَرَم هر روز ، خودت که میبینی... تبریک میگم @};-
  • امین بهاری زاده سلام ترانه ی زیبا و احساسی بود. =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • مریم دهقان @};- @};- @};-
  • نیما پیر باوقار سلام خانم اول از همه باید بگم از نظر من ( که اصلا هم صاحب نظر نیستم ) در ترانه اولتر از همه احساسی که ترانه سرا در ترانه میزاره و به مخاطب منتقل میکنه مهم هست که شما هم احساس زیبایی رو در ترانتون گنجوندین در مورد قوافی خانم موسوی و رضای عزیز همه چیز رو واضح توضیح دادن ترانه در مجموع ترانه خوبی بود هر چند نیاز به کمی ویرایش داره و میتونه از این هم بهتر بشه در آینده منتظر ترانه های زیبا تر از شما خواهم بود که با این احساسی که در ترانه هاتون هست شکی نیست که به زودی کارهای زیباتون رو خواهیم خواند موفق باشید بانو @};- @};- @};-
    • لیلا یزدی سلام خیلی ممنونم ، شما لطف دارید . @};- بله انشا ا... با یاد گرفتن از شما دوستان عزیز در آینده بتونم ترانه های بهتری بگم. بازم متشکر @};-
  • عادل قربان زاده بیداری ممنوعه درود بر شما و احساستون
  • بهارناز اویسی سلام دوست عزیز کار زیبایی بود به اکادمی خوش اومدی @};-
  • مجید صادقی سلام لیلای عزیز برای ترانه اول خوب بود اشکالات رو میشه به مرور زمان یاد گرفت همین طور که پای همین کار خیلی چیزا رو از فریبای مهربون و رضا یاد گرفتیم به آکادمی خوش اومدی دوست من به امید بهترین ها
  • احمداکملی سلام خانوم یزدی واقعا زیبا بود جاری باشی @};-
  • امین شیخی سلام خانم یزدی... ترانه ی زیبایی بود...میپسندم =D> =D> با نظر دوستان موافقم @};- @};-
  • رضا معظمی با بانو سید موسوی کاملن موافقم.و اینم اضافه کنم که خانوم موسوی بسیار قلب مهربانی دارن و دلشون نمیاد بیرحم با ترانه کسانی که به نظر تازه شروع به نوشتن کردن برخورد کنن.و البته منم خیلی باهاشون مخالف نیستم.با احترام ویژه به خانوم موسوی من هم اشاراتی رو داشته باشم و به این وسیله از خانوم یزدی به خاطر دعوتشون تشکر کنم :-) بند های 3 و4 و 6 قافیه ندارن.اینا اصلن قافیه نیستن :-) شما "خوابم" و رؤیاتم" رو نمیتونید به خاطر "م" قافیه بگیرین.در واقع اینطور هست : " خواب هستم" و رؤیات هستم"."خواب و رؤیات"قافیه نیست.این رو مثال زدم که تقریبن قافیه های شما از همین مدل اشتباه سرچشمه میگیره. چشمامو میبندم ، تا خواب من باشی///باید میگفتین "تا توو خواب من باشی" که "توو" به دلیل محدودیت وزنی حذف و مشکل آفرین شده... خیلی هم دیگه از رؤیا و خواب و بیدار و این لغات استفاده کردین که یجورایی انگار مجبورتون کردن با همین چند لغت ترانه بنویسید.این خیلی ضربه میزنه به کار.... بندی که خانوم موسوی اشاره کردن رو دوست دارم."خواب شیرینه یک کوهکن باشی" آفرین.خیلی خوبه که زاویه دیدتون رو تغییر میدین. موفق باشید خانوم یزدی :-) @};-
    • لیلا یزدی سلام ، خیلی متشکرم به خاطر وقتی که گذاشتین و لطفی که کردین جسارتا میتونم دو تا سوال بپرسم که اطلاعاتم کامل تر شه ؟ اول اینکه در مورد قافیه گفتین : (شما “خوابم” و رؤیاتم” رو نمیتونید به خاطر “م” قافیه بگیرین.در واقع اینطور هست : ” خواب هستم” و رؤیات هستم”.”خواب و رؤیات”قافیه نیست.) یعنی اگر دو تا کلمه قراره قافیه بشه به این صورت، باید ببینیم کلمات وقتی از حالت محاوره خارج میشن بازم میتونن قافیه باشن یا نه ؟ و اینجا که گفتین : (چشمامو میبندم ، تا خواب من باشی///باید میگفتین “تا توو خواب من باشی” که “توو” به دلیل محدودیت وزنی حذف و مشکل آفرین شده… ) ممکنه بپرسم مشکلش چیه ؟ چون از نظر خودم ( که اصلا هم قابل استاد نیست ;)) ) فکر میکردم توو کلمه باشی " تو " مستتره و وجود داره . بازم بینهایت ممنونم @};- @};- @};-
      • رضا معظمی در مورد سؤال اول ربطی به خروج از زبان محاوره نداره.وقتی که یه حرف به صورت هم معنی آخر کلماتی که میخوایم قافیه بگیریم تکرار شه اون موقع باید قسمت قبلی و حروف قبلی باهم قافیه باشن مثلن: میمیرم و میگیرم.این دوتا همون "م" رو دارن.و قافیه بودن اینا ربطی به "م" نداره. تنهاترین و بهترین.اینا با توجه به اینکه "ترین"تو هردو به عینه تکرار شده و معنیشون هم یکی هست باید با حروف قبل از "ترین" قافیه بشن که "تنها" و "به" قافیه نیستن.پس این دو کلمه هم قافیه نیست.جنس اشتباه شما از این جنسه. در مورد سؤال دوم باید بگم که ما تو ترانه نویسی محکوم به سالم نوشتن هستیم.زبان ترانه امروز دقیقن زبانی هست که ما برای گفتگوی روزانمون ازش استفاده میکنیم و این یکی از دلایل صمیمی و قابل ارتباط بودن ترانه برای همه ی مردم هست.ما تو گفتگوی عادیمون از "توو" ی مستتر استفاده میکنیم؟فک کنم جواب شما "خیر" باشه. اما همین نبود "توو" تو اون قسمت یجورایی جمله رو بی معنی کرده.مگه میشه یه نفر خواب کسی باشه؟اما میشه کسی "توو" خواب کسی باشه.یعنی چشمام رو میبندم تا تورو خواب ببینم.
      • لیلا یزدی بی نهایــــــــــت متشکرم جناب معظمی ، من اون موقع که سوال دوم رو پرسیده بودم منظورش شما رو بد متوجه شده بودم و فکر کرده بودم منظورتون "تو" هست نه "توو " بازم خیلی خیلی ممنونم از راهنمایی هاتون ... @};-
      • سید ایمان پورحسینی سلام رضا جان...از این طرفا رد میشدم صداتو شنیدم گفتم بیام ببینمت :-) سلام خانم یزدی :-) رضا جان " تا خواب من باشی" انقدر ها هم محکوم نیست. حتی این عبارت بارها و بارها توسط شاعرها و ترانه سراهای صاحب سبک استفاده شده...مثال هم میارم واست... بازم این از اون گیر دادنای رضا معظمی بود که حال میکنم باهاش :-)
      • لیلا یزدی سلام راستش من خودم هم میخواستم برای آقای معظمی دلیل بیارم ، بعد پشیموون شدم . ;)) @};- @};- @};-
      • سید ایمان پورحسینی درود مجدد @};- تمام قد پشت این تیکه از ترانه تون وایسید، منم میام کمک ;)) عاشق رضا هم هستم :-x
      • رضا معظمی سلام ایمان جان خوبه که صدامو میشناسی :) ایمان این قسمت کاملن ضعف تألیف داره پسر خوب.مگه کسی میتونه خواب کسی باشه؟!!میتونه "توو"خواب من باشه اما نمیتونه "خواب من باشه".بعید میدونم ترانه سرای بزرگی همچین چیزی رو بگه چون اصلن معنی نمیده.میشه مثالت رو بگی؟ فدای تو دوست گلم با احترام به خانوم یزدی :)
      • لیلا یزدی آقای معظمی البته من اصلا نمیتونم دفاع محکمی بکنم از این قسمت ولی شما وقتی خواب ِ یه نفر و میبینید فرداش بهش میگید فلانی خوابتو دیدم یا میگید دیشب اومدی توو خوابم ؟ معمولا میگیم دیشب خوابتو دیدم ، منم رو همین حساب گفتم چشمامو میبندم تا خواب من باشی ... با احترام و تشکر فراوان ... @};-
      • لیلا یزدی البته آقای پور حسینی من اصلا جرات تمام قد وایسادن رو ندارم چون تازه کارم ... :-S
  • محمود فراهانی سلام خانم یزدی کار خوبی بود موفق باشید @};-
  • علی یاری به آکادمی خوش آمدید خانم موسوی همه چیررو گفتندیگه موفق باشید
  • صادق شيخي به آكادمي خوش اومدين..موفق باشيد :-) @};-
  • روناک عساری سلام لیلا جان @};- ترانه زیبایی از شما خوندم @};- در رابطه با تکرار کلمات و کاربردشون از خانم موسوی عزیز پای ترانه شما آموختم @};- ممنون که این فرصت رو به وجود آوردین 8-> 8->
  • فریبا سید موسوی سلام لیلا ی عزیز .آفرین .ترانه خوب و با احساسی بود..فقط خانمی اگه سعی کنی از تکرار واژه پرهیز کنی ترانت قویتر و بهتر می شه البته گاهی تکرار به زیبایی ترانه کمک هم می کنه مثل رج به رج ولی توو این بیت .. معتادتم هر شب ، معتادتم هر روز میخندی آهسته ، آهسته و مرموز....تکرار معتاد و آهسته کمکی به زیبایی ترانه نکرده و ممکنه این طور برداشت بشه که برای پر کردن وزن تکرار شده مثلن می تونستی به جای آهسته ی اول از (می خندی زیر لب ) استفاده کنی..البته توو ترانه اگه سعی کنی که علت وقایع رو اشاره کنی خیلی بهتره مثلن وقتی از خنده ی مرموز استفاده می کنی خیلی بهتره که به علت این خنده هم اشاره ای کنی چون اعتیاد به کسی دلیل بر خنده ی مرموز نمیشه ..پس به ارتباط عمودی ابیات هم باید توجه کنیم اگه از قافیه های قوی تر هم استفاده کنی نرانت استحکام بهتری پیدا می کنه ..نه اینکه قافیه هات بد باشه نه ولی مثلن خوابم رو اگه با واژه هایی که هماهنگ تر و اصیلتر هستند مثل آب ، سراب ، ناب و..همقافیه کنی از نطر اصولی بهتر میشه آفرین بیت زیر خیلی خوب بود ..ببخش جسارت کردم وچون خودت ازم خواستی نظرم با صراحت گفتم امیدوارم شاهد ترانه های خوبی ازت باشیم چشمامو میبندم ، تا خواب من باشی رویای شیرینه ، یه کوهکن باشی =D> =D> =D> @};- @};- @};-
    • لیلا یزدی سلام خیلی خیلی ممنونم ، واقعا استفاده کردم ، انشا ا... با رهنمایی های شما و دوستان دیگه تو آکادمی بتونم بهتر ترانه بگم ، بازم ممنون. @};-
  • سالم پوراحمد سلام خيلي زيبا بود @};-