دریا

به نام خدا

وقتی که گفتی عاشق دریا وموجاشی
من موج موهاتُ گرفتم،جزء دریاشم
فک کردم اینطوری میشه با مدّ رویاهام
تنها واسه چن لحظه توو آغوش تو جاشم

هر روزُ بــا دلواپــســـی های نبودِ تو
سر کردمو،روو ماسه های خـیـــس جون دادم
وقتی دلــم تنگِ هــوا وبــوی عـطرت بود
تنها یه تصویر از تو به قلبم نشون دادم

دیــواربـیــن ما فـقـط یک بغض واموندس
بغض گلوی تو که یک عــمره نـتـرکیده
محکم بزن توو گوش من بشکن سکوتت رو
میخوام که گوشم کرشه از حرفای نشنیده

دردم زیاده گریه هام سر رفته از چشمم
هرشب تنم اندازه ی یک شـــهـــر آغوشه
هی انتظارُ میکشم روو ساحل فکرت
شاید یه روز یک قطره از رویاااات سهمم شه

خستم،غروب هرلحظه از چشمااام رد میشه
یــه ماهــیـه تنــها میــون صـید قلـابـم
بازم میگم من عاشق دریا وموجاشم
بازم کنار ماسه های خیس میخوابم

https://www.academytaraneh.com/82371کپی شد!
2628
۹۹
۱
۱

  • یاسر بهبهانی این بند زیبا چقدر موضوع بحث و تضارب آرا شد. ممنون از ترانه زیباتون. دیــواربـیــن ما فـقـط یک بغض واموندس بغض گلوی تو که یک عــمره نـتـرکیده محکم بزن توو گوش من بشکن سکوتت رو میخوام که گوشم کرشه از حرفای نشنیده @};- @};- @};-
  • کوثر عابدی خانم رستگار چقد زیبا بود افسوس چقداز کار های زیبای شما غافل بودم =(( =(( این ترانه منو یاد خوابگاه دانشجوییم که کنار ساحل بود انداخت وخاطرات خوشش بغضم ترکید :-S
  • فریبا رستگار میترای خیلی خوبم :-x :-x جناب فرازی آقای دمی زاده عزیز آمنه ی عزیزم :-x آقا ایمانی که دوباره غیبتون زد وهمیشه ازتون انرژی میگیرم:-) آقای غفاری گرامی رقیه ی نازنین @};- آقای پارسا آقای کاظمی گرامی آقای عسگرپورگرامی مینای عزیز @};- بسیار ممنونم ازلطفتون واینکه قابل دونستین،بااینکه از تاریخ کارم گذشته بود باز خوندینش. @};- @};- @};- @};- شاد باشید.
  • مینا رضایی دیــواربـیــن ما فـقـط یک بغض واموندس بغض گلوی تو که یک عــمره نـتـرکیده محکم بزن توو گوش من بشکن سکوتت رو میخوام که گوشم کرشه از حرفای نشنیده خییییییییلی زیبا بود @};- @};- @};- موفق تر باشید.
  • امیرسینا عسکرپور وقتی که گفتی عاشق دریا وموجاشی من موج موهاتُ گرفتم،جزء دریاشم فک کردم اینطوری میشه با مدّ رویاهام تنها واسه چن لحظه توو آغوش تو جاشم آفرین بر شما ترانه ی زیبایی بود لذت بردم @};- =D> @};-
  • یلیران پارسا @};- @};- @};-
  • رقیه رسولی کار قشنگیه فریبای عزیزم موفق باشی @};-
  • فرشاد غفاری سلام خانم رستگار کارتون تصویر سازی های خیلی زیبایی رو داره، ولی کاش دیــواربـیــن ما فـقـط یک بغض واموندس بغض گلوی تو که یک عــمره نـتـرکیده محکم بزن توو گوش من بشکن سکوتت رو میخوام که گوشم کرشه از حرفای نشنیده توی کارتون نبود چون از زیبایی کارتون کاسته. در کل زیبا و پر از احساس @};- @};- @};-
  • سید ایمان پورحسینی درود فریبای عزیز :-) به به :-) این مدت که من نبودم شما هم خوب پیشرفت کردیا...البته هنوز تو بحث قافیه ایرادات مشهوده اما حس و حال و بیانت منو گرفته سخت :-) =D> =D> =D> آفرین :-) @};- @};- @};- @};- @};-
  • آمنه نقدی پور =D> =D> =D> =D> لایک 30 @};- @};- @};-
  • مهدي دمي‌زاده سلام دوست من کار خوبی خوندم با مراعات نظیر
  • پوریا فرازی خوبه آفرین
  • میترا باقری سلام فریبا جان خیلی زیبا مثل همیشه لایک تقدیمت @};- @};- @};-
  • پوریا فرازی ترانه ی خوبی بود اما ای کاش این بیت توُ این ترانه نبود به نظر من به بقیه ابیات ضربه می زنه دیــواربـیــن ما فـقـط یک بغض واموندس بغض گلوی تو که یک عــمره نـتـرکیده محکم بزن توو گوش من بشکن سکوتت رو میخوام که گوشم کرشه از حرفای نشنیده
  • عباس مقدم درود بر فریبای عزیز باز هم تولدتو بهت تبریک میگم همترانه ی عزیز و در مورد ترانه ت شخصا از خوندنش لذت بردم سبز بمانی @};- @};-
  • یاسمن شکفته سلام خانم رستگار @};- @};- ( ترانه ) قشنگی بود و احساس زیبایی در کارتون هست . بهترین بند ترانه از نظر من بند 4 هستش ، تصویر سازی فوق العاده اما متاسفانه قافیه ی خوبی نداشت ، حتما می تونید از این زیباترش کنید. دردم زیاده گریه هام سر رفته از چشمم هرشب تنم اندازه ی یک شـــهـــر آغوشه هی انتظارُ میکشم روو ساحل فکرت شاید یه روز یک قطره از رویاااات سهمم شه =D> امیدوارم همچنان موفق و رو به پیشرفت باشید @};-
    • فریبا رستگار وقتی به رویا اعتمادی نیست...باید فقط دریارو باور کرد گاهی هوای تلخ غربت رو...میشه بایه لبخند بهتر کرد باچترهای بسته وخسته...درخلوت شب،پرسه بارون ماآسمونُ خط خطی کردیم...بابادبادک های رنگیمون این اتفاق تازه رو حس کن...باساقه ها باریشه هاباعشق حالا که خورشیداز دیارماست...بایدبه دنیاگفت تنهاعشق ماپشت این آیینه گم میشیم...تاانتهای راه پیداشه این رسم زیبایی که میبینی...شایدکه حل این معماشه روح بهار سبزُ پیداکن...توولحظه های خیس بارونی وقتی زمان درانتظارماست...پاشوازاین خواب زمستونی نیلوفرلاری سلام یاسمن جان...خوش اومدی..سال نوت مبارک...خوشحالم نظرخوبت روپای کارم دیدم.. مرسی...هرجاهستی موفق باشی. :-x @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • نرگس(پریسا) ادهمی سلام فریبای عزیز.. @};- :-x دختر تو هر دفعه داری کولاک میکنی ها.. @};- @};- @};- :-x خیلی کار دلچسب و با احساسی بود.. به اندازه کارای اخیرت لذت بردم دوست نازنین من.. :-x همیشه همینطور موفق باشی.. @};- @};- @};-
  • احسان ابوالحسنی سلام خانم رستگار گرامی کار خوبی رو خوندم و بهتون تبریک میگم . به نظر من نقطه ی قوت کار همین تصاویر شاعرانه ست که به کارتون اعتبار داده . البته بعضی از تصاویر خام بودن و یا پرداخت ضعیفی داشتند . به نظر من هم نیمه دوم کار به مراتب کار بهتر بود . قلمتون نویسا /// @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای ابوالحسنی گرامی.. @};- خیلی ممنونم..نظرتون بسیار مهم وارزشمنده برام...درمورد خام بودن بعضی تصاویر هم حق باشماست. مرسی از حضورتون... @};- @};- @};-
  • محمد صادق مهدی پور =D> =D> @};- @};-
  • آزاده ربانی سلام ..بسیار زیبا و دل انگیز ..و خاطره بار ..آفرین . =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};-
  • تيام كارگرعرب دروود بر فريباي هنرمند اكادمي :-x :-x مثه اينكه من خيلي دير رسيدم ولي اين ترانه هميشه خووندنيه چقد تصاوير بكر كارتو دووس داشتم عالي بوود خانم عالي! ممنونم بابت خلق اين زيبايي @};- @};- @};- =D> =D> =D>
  • فریبا سید موسوی به به هزار آفرين زياد آكادمي نمي ام فريبا جون ولي بهترين ترانه اي بود كه امشب خوندم اصلن شوكه شدم مرحباً واقعن لذت بردم خيلي برات خوشحالم عزيزم
    • فریبا سید موسوی راستي يه چيز ديگه با احترام به نظرات تمام دوستان نذار نقدهاي آگاهانه و غير آگاهانه روو احساست تأثير منفي بذاره چون گاهي يه نظر نادرست صدها كيلومتر از مسير صحيحي كه داري ميري پرتت مي كنه به بيراهه . مطمئن باش وقتي هزار ها نفر با عقايد و افكار و احساسات مختلف مثلن به دريا نگاه مي كنن مسلمن برداشت ها و تصاوير مختلفي از دريا توو ذهنشون هست و معلومه كه اين افراد دريا را يك جور نمي بينن كسي رو مي شناسم كه از دريا متنفره و تفريح كنار دريارو مسخره ترين كار دنيا ميدونه و برعكس يكي هم دريارو عشق و زندگي ميدونه در كل منظورم اينه كه به نقد كشيدن احساس يك شخص غير عادي ترين و عجيب ترين كار دنياست نقدي هم اگر ميشه بايد به اصول فني يك شعرو ترانه بشه نه به طرز نگاه يك شاعر و ترانه سرا پس نبايد گفته شه فلان مصراع فلان بيت رو چون من نوعي متوجه نشدم به اصطلاح پس فلان تصويرتو نمي رسونه منه مخاطب اگه ترانتو فهميدم پس با نوع نگاهت هماهنگم پس حتمن دريا برام مفهوم زيبايي داره كه ترانتو درك مي كنم خيليا با شاملو مي تونن ارتباط برقرار كنن خيليا با مولوي چون يكي با مدرن و نو بيشتر ارضاي روحي ميشه يكي با سبك قديمي و سنگين فريبا جان روي حرفم با تو هست من شخصن با نقد مؤلف شديدن مخالفم اين ترانه به عنوان يك ترانه واقعن زيبا و غير تكراري بود و اتفاقن جون ميده براي اجرا هرچند خيلي به نوشتن براي اجرا اعتقاد ندارم چون توو زمانه اي كه خواننده از تو ترانه اي مي خواد پر از چشم و ابرو و برو و بمون و... چه انتظاري ميشه از سرايندگان بازاري داشت .... خوب قلم زدي خيلييي خوب ..ببخش پرگويي كردم ... مراقب احساس ناب و قشنگت باش
      • فریبا رستگار سلام فریبا بانوی دوست داشتینم میدونم خیلی براتون سخته اومدن...اما مرسی که به من افتخار دادین :-x کلی انرژی خوب از حرفاتون گرفتم...کاملن میفهمم چی دارین میگن،کاملن......................... :-( خیلی خیلی باعث خوشحالیمه کارم رو استاد گلی مثه شما تاییدکنه...بزرگین وبزرگوار مرسی که اومدین...ان شالا همیشه کنارمون باشین... بامهربونی خالصی که دارین. :-x :-x :-x :-x
  • حمیدرضا زرگران پور تصویر سازی فوق العاده...فوق العاده...فوق العاده... خب این تصویر سازی تمام مشکلاتی که امکان داشت این ترانه داشته باشه ولی من مشاهده نکردم رو پوشش داد... یکم کمتر تصویر سازی کنین حداقل بتونیم بقیه چیزارم ببینیم :-) عالی بود شاد باشید @};-
  • معصومه قریشی سلام فریبا من این کارو قبلا نخونده بودم ؟؟؟؟ :-/ تو فیس نذاشته بودیش یا همین آکادمی ؟؟ :-/ در کل دوست داشتم کارتو شدید ؛ به مدت مدید @};- @};- @};- و از صمیم قلبم پسندیدم @};- @};- @};-
  • مجید شمس سلام فریبای غزیز اول اینکه با تاخیر تولدت مبارک خواهرم و بعد در مورد ترانه ای که نوشتی خیلی خوبه که دوستان راجعبه کارت به بحث و تبادل نظر پرداختن و این بهترین استفاده ای هست که باید از کارت بکنی و باعث پیشرفتت میشه و اما نظر شخصی من راجعبه کارت تصاویر خوبی داشت ترانت و اما پرداخت بهتری میخواد وقتی که گفتی عاشق دریا وموجاشی من موج موهاتُ گرفتم،جزء دریاشم فک کردم اینطوری میشه با مدّ رویاهام تنها واسه چن لحظه توو آغوش تو جاشم نیم بند اول ترانت تصویر ملموس و خوبی داری اما نیم بند دومتو دوس ندارم و شخصیه نظرم :) البته پرداختشو میگم نه مفهومشو @};- هر روزُ بــا دلواپــســـی های نبودِ تو سر کردمو،روو ماسه های خـیـــس جون دادم وقتی دلــم تنگِ هــوا وبــوی عـطرت بود تنها یه تصویر از تو به قلبم نشون دادم بند دومت هم مفهومش خوبه اما بنظرم بهتر بود قبل این بند یه بند دیگه هم داشتی انقد عجولانه نمیرفتی تو فضای غمت @};- وقتی دلم تنگ هوا و بوی عطرت بود // فکر میکنم به ضرورت دچار شدی و / هوا و بوی عطر / یکیشون برای پر کردن وزن اومدن @};- دیــواربـیــن ما فـقـط یک بغض واموندس بغض گلوی تو که یک عــمره نـتـرکیده محکم بزن توو گوش من بشکن سکوتت رو میخوام که گوشم کرشه از حرفای نشنیده من به هیچ وجه با " نترکیده " مخالف نیستم اما راجعبه بغض گلو // ببین مشخص هست که بغض برای گلوس و اینجا " گلو " حشو ملیح میتونه باشه مگه اینکه شاعر تصویر ذهنی بده و مثلا بگه بغض بارون / اونوقت بارون باید وجود داشته باشه تو مصراع ولی در موردی که شما به کار بردی موافق نیستم :) راجعبه زدن توی گوش من واقعا متعجبم که دوستان فقط دنبال تصاویر ساده ی عینی هستن و اصلا دوس ندارن تو ترانه با کنایه مواجه بشن !! اینجا معشوق سیلی نمیزنه اینجا عاشق از مشوق میخواد که حرفهاشو فریاد بزنه و این تو گوش زدن // سیلی زدن نیس :) البته برداشت من اینه فریبا @};- هی انتظارُ میکشم روو ساحل فکرت یعنی چی ؟ منظورت انتظار کشیدنه یا نوشتن کلمه ی انتظار ؟ ساحل فکر !! چه ترکیب دوس نداشتنیه :) یه فکری برای این سطرت بکن اگه خواستی @};- @};- @};- یــه ماهــیـه تنــها میــون صـید قلـابـم صید قلاب قلاب مگه چنتا ماهیو قراره بگیره که میگی یه ماهی تنها میونه صید قلابی ؟ اصلا چطور ماهی میونه قلابه ؟ شما خودت صیدی هااااا :) چرا نگفتی یه ماهی تنها میونه تور "صیادم" بعدش میتونستی پایان بندیتو با این قافیه بهتر کنی @};- موفق باشی @};- @};- @};- @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای شمس عزیز @};- @};- مرسی،ممنونم از تبریکتون :)...بله این اولین باره انقد نقد پای کارم شده...خیلی خوبه..چون من خودم که کارو مینویسم برای خودم همه جاش کاملن گویایه ومتوجه ضعفاش نمیشم..حتمن از" بعضی" از نظرات استفاده میکنم... و اینکه خوشحالم کارم رو نقد کردین...جزء نقدایی هست که آدم رو خوشحال میکنه...حتی قسمتایی که شخصی هست. مرسی واقعن از وقتی که گذاشتین...همه نظراتتون برام خیلی محترم وقابل تامله...اگه درمورد بعضی قسمتا توضیح میدم به خاطر احترام به نقدتونه بقیه قسمتا رو کاملن قبول دارم. درمورد بند دوم اینوبگم هوا...منظور هوای کسی رو کردن بوده خواستنش...همون هواتو کردم...اگه اینطور نگاهکنین فک نکنم حشو بشه. @};- وچیزی که خیلی خوشحالم کرد نظرتون درباره ی بندسوم بوده...کلن نا امید بودم ازش...کاملن منظورم همین بوده..حتی بالا هم توضیح دادم...:) هی انتظارُ میکشم روو ساحل فکرت همون انتظار کشیدن منظورم بوده...روو ساحل خیالی وفکرای عاشق که توو خیالاتش معشوق هست..برای اینکه یه لحظه رویای وجود داشتن معشوق به حقیقت تبدیل بشه.من منظورم همین بود نمیدونم تونستم برسونم یانه؟ ساحل فکرقشنگه که... :"> بندآخرم که موافقم... مرسی آقای شمس از حضورتون...ان شالا همیشه کنار همترانه هاتون باشید. @};- @};- @};- @};- زنده باشید @};-
  • حسين عباسي بائي @};- سلام @};- بنده هم همانند دوستان از تصويرسازيه كارتون بسيار لذت بردم لايك هفدهم تقديم شما @};-
  • مریم جعفرزاده فریبای عزیزم سلام ترانه ی زیبایی بود مثل همیشه لذت بردم شاد باشی و پراحساس @};- @};- @};-
  • مسعود وزیری سلام نمیخوام اشکال فنی بگیرم ولی بنده سوم کارتون جالب نبود موفق باشید ابجی فریبا
  • نیما پیر باوقار سلام همترانه همشهری ترانه خوب بود من نقدی نمیکنم اما فقط این رو میگم که با قافیه کردن (آغوشه ) و (سهمم شه ) نتونستم کنار بیام متاسفانه موفق باشید خانم @};- @};- @};-
  • سامان جاويدان سلام خانم رستگار تصویرسازی کارتون به دلم نشست به امید بهتریناتون لایک @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای جاویدان @};- ممنون از حضورتون...باید یه عذرخواهی همداشته باشم که نتونستم پای سه..چهارکار آخرتون حضور داشته باشم... @};- مرسی. @};-
  • رسول آدینه سلام خواهر عزیزم خیلی خوشحال شدم که تونستم بیام واینکار قشنگ وبخونم بنظرم اینکه بگیم قابلیت آهنگ سازی نداره کمی منصفانه نیست اتفاقا ملودی آرومی که رو این کار میشینه میتونه فضای احساسی خیلی خوبی بوجود بیاره بهتره بگیم موسیقی گذاشتن روی اینکار انرژی بیشتر ودقت نظر بیشتری نسبت به کارای ریتمیک با طول مصرع های کمتر داره ولی صد البته ملودی پذیر هست ودراین مورد هیچ شکی ندارم ---------------------------------- دیــواربـیــن ما فـقـط یک بغض واموندس =D> بغض گلوی تو که یک عــمره نـتـرکیده محکم بزن توو گوش من بشکن سکوتت رو میخوام که گوشم کرشه از حرفای نشنیده مصرع اول خیلی قشنگ بود مصرع دوم قافیه "نترکیده"واقعا از لحاظ نوع بیان خواننده رو اذیت میکنه وبنظر با بقیه کار همخونی نداره... غیر ازاون فضای آروم وملایم ترانه رو به ناگاه با "محکم بزن تو گوش من" به چالش کشیدین.این تغییر ناگهانی ضربه زده به کارتون... --------------------- بقیه کار واقعا قشنگ بود و به من کلی حس عاشقانه منتقل کرد =D> ممنونم پای حرفای برادر کوچیکتون نشستین @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای آدینه ی عزیز @};- منم خیلی خوشحال شدم حضورتون رو همراه نقدپای کارم دیدم ونظرتون رو درباره اجرای این کارفهمیدم...مرسی. @};- قطعن در مورد اون بند حق باشمایه...همه ی دوستان اشاره داشتن وضعف از منه...مرسی که گفتین. ممنون از حضورت برادر بزرگوارم. همیشه سلامت باشید درپناه مهر خداوند. @};- @};- @};- @};-
  • شـادمهـر راشــدی سلام خانم رستگار ؛ نمی دونم چجوری کار خوبتون رو توصیف کنم استفاده از دریا به عنوان لاکیشن و توصیف موج و ساحل و ماسه و شن برای من که عاشق دریام مزه ی متفاوتی داشت خودم هم دنبال این فرصت بودم که ترانه تو این فضا بگم ؛ مصرع دوم بیت آخر که واقعا منو حالی به حالی کرد "بازم کنار ماسه های خیس میخوابم" واقعا تعبیر فوق العاده ای بود تبریک میگم به شما بابت این ترانه در پناه سبز آسمونی باشید...
    • فریبا رستگار سلام آقای راشدی گرامی @};- خوشحالم کار به دلتون نشسته ودوست داشتید..منم دریا رو دوست دارم.. تاحدودی کارای شما روخارج از اینجا وچه اینجا خوندم وبااجازتون یکی ذو تاش رو به عنوان یادگاری از یه شاعر کمتر شناخته شده نگه داشتم.:) مرسی دوستم...ممنونم از وقت شما. @};- @};- @};- @};-
  • فریبا رئیسی (نرجس) سلام فریبای عزیزم ترانه بسیار زیبایی ازت خوندم دوست داشتم ترانه رو =D> =D> =D> تصویرسازی خوب با ترکیبات خوب =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};-
  • ناهید ملکی خيلي زيبا بود و با احساس @};- @};- @};-
  • محمدرضا رجب پور سلام بانو رستگار اول تبریک تولدتون @};- واقعا خوبه که در ترانه هاتون شاعرانگی رو در نظر دارید و این خیلی خوبه بند اول کار بسیار عالیه و شروعی قدرتمنده. کاش تصاویرت رو محدود به همون حس دریایی میکردی .واژه هایی مثل شهر یا دیوار..یکم توو ذوق میزنه یــه ماهــیـه تنــها میــون صـید قلـابـم..حس نمیکنی اینجا صید اضافیه؟ پایان بندی کارهم خیلی خوبه موفق باشید @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای رجب پور عزیز خیلی ممنونم از تبریکتون @};- خوشحالم بند اول وآخربه نظرشما خوب رسیده...مرسی ازلطفتون.:) نقدتون هم که کاملن درسته هردومورد ...دقت نکرده بودم،صید واقعن اضافست...چون قلاب هست.مرسی واقعن. ممنون از حضوروقتتون آبی باشید. @};- @};- @};-
  • محمد چابک سلام مجدد به خانوم رستگار و امین شیخی عزیز . خانوم رستگار گذشته ها یادم نرفته ؟ خواهرم من فقط در مورد اثر نظر میدم دشمنی ندارم که :-) امین شیخی عزیز چرا ترانه خیلی ضعیفه ؟ ماشاالله در ترانه سرایی اینقد دست زیاد شده که نمیتوان حدس زد من هم نه گفتم و نه میگم این شعر است. بلکه ترانه ای خیلی ضعیف است ببینید دوستان من نه از وزن ایراد میگیرم نه از زبان نه قالب صحیح اثر یک ترانه خوب چه برای اجرا چه ترانه ای که تنها برای کاغذ هستش باید حداقل در هر دو بند بار معنایی خودش رو برسونه و حداقل مخاطبش رو جذب کنه مثال برای فریبای عزیز وقتی که گفتی عاشق دریا وموجاشی من موج موهاتُ گرفتم،جزء دریاشم خب در این دو بند مخاطب چه برداشت خاصی میتونه داشته باشه؟ مثالی هم با امیر ارجینی عزیز خسته شدم خسته ی هر چی درده رو دوش من درد ِ هزار تا مرده خب بنظر شما بار معنایی و قدرت کلام یکیه؟ در کل فریبای عزیز فکر کنم کمی با عجله ترانه سرایی میکنه و کمی حوصله خرج کنه خیلی بهتر میشه سبز باشید @};-
    • فریبا رستگار سلام مجدد آقای چابک. @};- خودتون یادآوری کرده بودید...:) حتمن منم یکی از اون دستا هستم..ان شالا تاچند وقت دیگه دستم کوتاه میشه. امین شیخی از شما پرسید دلیلتون برای اینکه آغازوپایان بد هست وترانه ضعیفه رو توضیح بدید...شما آغاز رو الان برای مثال زدیدکه ضعیفه واز نظر معنا مشکل داره...من معنی رو برای شما توضیح میدم...من سر معنی همین بیت زمان زیادی رو صرف کردم...وقتی معشوقی که این کار براش سروده شده گفت عاشق دریا وموجای دریایه...من توو موج موهای معشوق( که نشون میده معشوق موهاش موج دار وتابداربوده و نماد موج دریاهست) حل شدم تاجزیی ازاون دریایی که معشوق دوست داره بشم...شاید منو هم دوست داشت باشه(البته من همون راوی ترانه هست) معناش به نظر من کاملن سادس.. قطعن آقای ارجینی از منی ک یکسال ونیمه شروع کردم قدرت کلامیشون بیشتره... من اصلن عجله نمیکنم...تاریخ کارقبلم تا همین کار نشون دهنده ی حرفامه...اما خب اینو قبول دارم شاید بعضی مواقع ضعفایی دیده بشه که اگه بادلیل بگید ممنون تر میشم. @};- @};-
      • محمد چابک گفتم دست زیاد شده ... یعنی باید ترانه ی بسیار خوبی گفته بشه که دیده بشه....چرا به خودتون میگیرید ما داریم بحث ادبی و کلی میکنیم نظر راجب شما که نمیدیم :-? بدون شک امین شیخی با همین توضیح متوجه منظورم شده چون علمشو داره وقتی که گفتی عاشق دریا وموجاشی من موج موهاتُ گرفتم،جزء دریاشم نظر شما در مورد این دو بند درست باشه. اما موج دریا چه ربطی به موج مو داره؟ از لحاظ رنگ یکیه؟ :-S یا از لحاظ :-? حالا این هیچی اون موج دریا رو دوست داشته شما موج مو رو گرفتی جزء دریا شی ربطش؟؟؟ چطور با گرفتن مو جزء دریا میشی؟ رویا پردازی در تصاویر ترانه باید تا حد ِ ممکن باشه . با دلیل بگم فکر میکنم گفتم نگفتم؟ :-?
      • فریبا رستگار ممنون آقای چابک از توجه دوبارتون از نظر شما قطعن مشکل داره که تاکید میکنید ان شالادر ترانه های بعدی...بیشتر به بارمعنایی میپردازم. همه چی آرومه...مرسی دوستم @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • محمد چابک اینو یادم رفت بگم اگر مطمعا نبودم پیشرفت خیلی بهتری میکنی هیچی نمیگفتم
      • فریبا رستگار به امید پیشرفت هممون. @};- @};-
  • محمد رضا باغیشنی دروود کار خیلی خوبی خانم رستگار گرامی به شخصه من پایانشو دوست داشتم... موفق باشید @};-
  • احسان نوری سلام خانم رستگار عزیز اثر باحساسی است دو سه نکته بگم البته از دید خودم مشخصا در کار با با تغییر و شکست وزنی مواجهیم پیشنهاد می کنم اگر روی وزن عروضی اثری خلق نمی کنید حدالامکان روی وزن هجایی این کارو انجام بدید خوانش چندباره اثر با ریتمهای متفاوت از سوی خودتون به بهتر و موزون تر شدن اثر بسیار کمک میکنه یا اینکه یک اثر رو با ملودی که قبلا شنیدید تالیف کنید. مفاهیم در یک اثر میبایست کامل باشند یعنی مخاطب برای درک اونها نباید در قسمتی اثر جابماند مثلا دیــواربـیــن ما فـقـط یک بغض واموندس بغض گلوی تو که یک عــمره نـتـرکیده محکم بزن توو گوش من بشکن سکوتت رو میخوام که گوشم کرشه از حرفای نشنیده ابتدا بگم واژه نترکیده به شدت از زبان این اثر دور هست و واژگان بهتری برای جایگزینی وجود داره مثل نشکسته که حس آمیزی بهتر و بلاغت بیشتری رو داراست علت اینکه معشوق باید به شما سیلی بزند چیست؟ کارکرد این تصویر در این بند هضم شدنی نیست آیا منظور فریاد زدن در گوش مولف هست ؟ من میگویم خیر ما بعضی اوقات در اثر از تصویری که میسازیم توقع بیجا داریم یا هرشب تنم اندازه ی یک شـــهـــر آغوشه هیچ تصویری رو به ذهن متبادر نمیکنه و فاقد بار معنایی است ویا وقتی دلــم تنگِ هــوا وبــوی عـطرت بود تنها یه تصویر از تو به قلبم نشون دادم در ادامه توضیح نمیدید که اون تصویر چیست و اصطلاحا در کار دچار پراکندگی در واژه پردازی میشوید ما در اثر باید ارتباط رو حفظ کنیم موفق تر باشید... @};- @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای نوری عزیز @};- خوشحالم نظرشمارو پای کارم میبینم...از نقداتون حتمن یادمیگیرم. وزن عروضی رو مطالعه کردم ووزن هجایی رو هم به نظر خودم تاحدودی خوب میدونم ...دروغ چرا..جزبند اول بقیه مصارع رو تقطیع نکردم..شاید به خاطر جابه جایی بعضی هجاها باشه که میگید شکست وتغییر وزنی داره... اما خودم کاملن روون میخونم جزمصرع اول رو که به خاطر معنی مجبورشدم تغییر بدم.اما به چیزی که شما فرمودین هم حتمن توجه میکنم. فقط اینو هم بگم که منظورمن سیلی نبوده...حرف رو محکم زدن بوده..که حرفا توو این مصرع حذف شده وتوو مصرع بعد اومده...اما حتمن ضعف تالیف داره. :-/ وقتی دلــم تنگِ هــوا وبــوی عـطرت بود تنها یه تصویر از تو به قلبم نشون دادم...اینجا هم گفتم یه تصویر از "تو"تصویر معشوقه..بااحترام به نظرشما بااین قسمت نظرتون یخورده مخالفم. بانقداتون موافقم و واقعن ازشما یاد گرفتم...خیلی خیلی مرسی. @};- @};- @};- همیشه شادباشید. @};-
  • کریم غمخوار ترانه با احساس وزیبایی بود.بعضی کلمات که البته سلیقه ای هم هست می تونه جور دیگه ای باشه مثلا من ترجیح می دادم بجای "جزء" از "غرق" یا بجای "واموندس" از "پنهونه" استفاده کنید. "میون صید قلاب" هم کمی غیر ملموس بود .به نظرم این یک ترانه هست و البته با تغییراتی قابلیت اجرا هم داره.برخی ترانه های بمانی با اجرای مهدی یراحی نزدیک به همین وزن هست مثل ترانه عیدی "هر سال تو این لحظه ها حالم همینه ....".از همه مهمتر اینکه لذت بردیم خانم رستگار @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای غمخوار عزیز @};- بله قطعن میشه کلمات دیگه ای هم جایگزین کرد...غرق هم میشه ولی پنهونه روونی کار رو میگیره. وممنونم از نظرشما وخوشحالم شنیدم نظرتون رو از همه مهمتر لذت بردید @};- @};- @};-
  • حمید محمدی وزن سنگینی داره ولی @};-
  • حمید محمدی خوب بود @};-
  • امین شیخی سلام خانم رستگار عزیز خوشحالم که بعد از مدت ها از شما ترانه میخونم این اثر رو یک ترانه میدونم با احترام به نظر دوست خوبم عِرفای عزیز،ترانه فقط مختص به اجرا نیست و ترانه های زیادی هستند که فقط روی کاغذ هستند و مخاطبانِ خودش رو داره در مورد تصاویرش هم باید بگم که نقطه قوت کارتونه و دلیلی بر ترانه نبودن نیست ، چون بعضی ها مثل من از تصاویر تازه و زیاد خوششون میاد و این یعنی شما مخاطبان خودتون رو دارین در ضمن چابک عزیز نظرت خیلی محترمه ولی میشه دلیل "خیلی بد" بودن این ترانه رو بگین اگه فرصتی بود برای نقد دوباره میام شاد باشید @};- @};- @};-
    • فریبا رستگار سلام امین عزیز @};- مرسی داداشم...بالاخره دل ودماغ پیدا کردم یه کار یه خرده قدیمی رو بذارم. اتفاقن منم با همین نگاه که شما میگید به ترانه نگاه میکنم وفعلن نمیتونم نگاهم رو تغییر بدم.. منتظر نقدت حتمن هستم. :-)
    • علیرضا کریمی (عِرفا) درود مجدد اتفاقا خوشحال میشم اینچنین مباحثی پیش بیاد سرش دعوا کنیم و بعد یه دعوای خوب همیشه رفاقتهای خوبی هم ایجاد میشه :-) @};- @};- @};- منم ترانه رو زیر مجموعه شعر می دونم و اعتقاد دارم این زیر مجموعه باید کمی تصویرسازیهای ملموس تر و ساده تری ارائه بده نسبت به شعر تا برای خواندن روی کاغذ و اجرا توسط خوانده کار روون باشه وگرنه شاعر بودن و شعر گفتن به نظر من ارزشش بالاتر از ترانه سرا بودن و ترانه گفتنه ولی چون اختلاف من و شما سر مسئله همین تصویر سازی هاس که من معتقدم ترانه باید یک زبان ساده رو برای روایت در پیش بگیره بدون تصویر سازی های خاص و شما این اعتقاد رو ندارین و تنها دلیل من هم برای مخالفت اینه که این نوع تصویر سازی ها کار رو بسیار درش سکته ایجاد می کنه موقع اجرا و از روون اجرا شدن کار جلوگیری می کنه متاسفانه :-( به هر حال من هم به نظر شما احترام می ذاریم و براتون آرزوی موفقیت روزافزون می کنم @};- @};- @};-
      • امین شیخی درود رفیق بله چنین مباحثی باعث پیشرفت همه میشه خب همون طور که گفتم نظرت کاملاً محترمه و همونطور که میدونی منم به ترانه های اجرایی اهمیت زیادی میدم ولی چیزی که ما باید به اون دقت کنیم نوع نگرش خودمون به ترانه است ، یعنی به هر ترانه ای بسته به خود اون ترانه نگاه کنیم.ترانه ای که صرفاً برای اجرا نوشته شده رو باید با معیار "موسیقی" تأکید میکنم:"موسیقی" و مشخصه هایی که در ادبیات برای ترانه های اجرایی تعیین شدن نگاه کرد.ترانه هایی که صرفاً که نه! ولی برای انتشار نوشته میشن(چون ما ترانه هایی داشتیم که وزن و مفهومِ خیلی پیچیده ای داشتن ولی اجرا شدن) برای این قبیل از ترانه ها باید توجه بیشتری به مشخصه های ادبیات ، مفهوم ، تصاویر و ... داشت.ترانه خانم رستگار به وضوح معلومه که برای انتشار نوشته شده و در این حالت وقتی منِ مخاطب قراره این ترانه رو خشک و خالی بدونِ هیچ موسیقی ، حالتِ خواننده و ... بخونم ، پس باید این ترانه ضعفش رو با یه سری چیزای دیگه بپوشونه،مثلاً استفاده از تصاویر تازه و مفهوم های عمیق و ... میتونه منو با این ترانه بیشتر درگیر کنه و بیشتر در ذهنم باقی بمونه. خب نوشتنِ ترانه های اجرایی کمی راحت تره!! چرا؟! بذار با مثال براتون توضیح بدم: ترانه "بهشت" از روزبه بمانی، وقتی آلبوم اعجاز تازه پخش شده بود آیا کسی میدونست که این ترانه در مورد همجنس بازیه؟! ولی خانم گوگوش با استفاده از امکاناتی که در اجرا تو اختیارش بود تونست چنین موضوع و مفهومی رو به ما برسونه ، با استفاده از کلیپ ، طرز خوندن و ... . برای همین ترانه های اجرایی اگر زبانی ساده و مفهومی رسا داشته باشند هیچ مشکلی پیش نمیاد ولی ترانه های مکتوب این طور نیست و باید با استفاده از تصاویر و ادبیات تمام مفهوم رو برسونیم ما در هنر هیچ باید و نبایدی نداریم و همین آزاد بودنه که هنر رو می آفرینه ترانه هایی که صرفاً جهت انتشار نوشته میشن گاهاً ماندگاری بیشتری خواهند داشت.چرا؟! چون به صورت کتاب منتشر شده و این یک امر طبیعی است که شاید صدا میمیرد ولی نوشته خواهد ماند. شاد باش @};- @};- @};-
      • علیرضا کریمی (عِرفا) ولی به نظر من این صداست که می ماند چون تصویری که از طریق خواندن و موسیقی ما میتونیم در ذهن مخاطب خلق کنیم به مراتب حوزه گسترده تری داره چه از نظر طیف مخاطب و چه از نظر ماندگاری آواز و موسیقی به نظر من برای مخاطب جذاب تر هست مخاطب دوست داره حرف ترانه با صدا و موسیقی بهش برسه چون احساس درک بهتری می تونه داشته باشه :-) @};- @};- @};- من به هیچ وجه مخالف تصویر سازی های خاص و قوی در ترانه نیستم اما وقتی اینکار رو بیاییم انجام بدیم که درش توازن و هارمونی و ریتم کارمون رو بتونیم حفظ کنیم شما به این هماهنگی در انتخاب کلمات در کار استاد ایرج جنتی عطایی توجه بکنید در این ترانه : شعر من از عذاب تو گزند تازيانه شد ضجه مغرور تنم ترنم ترانه شد حماسه زوال من در شب تلخ گم شدن ضيافت خواب تو را قصه عاشقانه شد برای رند در به در اين من عاشق سفر وای كه بی كرانه حصار تو كرانه شد وای كه در عزای عشق کشته شد آشنای عشق وای كه نعره های عشق زمزمه شبانه شد ای تكيه گاه تو تنم سنگر قلب تو منم وای كه نيزه تو را سينه من نشانه شد درخت پير تن من دوباره سبز می شود كه زخم هر شكست من حضور يک جوانه شد وای كه در حضور شب در بزم سوت و كور شب شب كور وحشت تو را قلب من آشيانه شد وای كه آبروی تو مرد اناالحق گوی تو بر آستان كوی تو جان داد و جاودانه شد من همه زاری منم زخمی زخمه تنم برای های های من زخمه تو بهانه شد درخت پیر تن من دوباره سبز می شود هرچه تبر زدی مرا زخم نشد جوانه شد به بهترین شکل ممکن ترانه ای نوشتن از نظر شما مخصوص چاپ و از نظر من هم کاملا اجرایی پس منظور من اینه که اگر بتونیم در عین اینکه می خواهیم تصویرسازی های قوی و بکری هم داشته باشیم تمام تلاشمون رو بکنیم تا کلماتی رو به خدمت بگیریم در ترانه مون که قابلیت اجرا رو هم از ما نگیره احسان نوری بخوبی راجع به مشکلات کار در کامنتشون صحبت کردن که دیگه دیگه نیازی به اشاره مجدد نداره @};- @};- @};- در کل من با این نظر که ترانه های مخصوص چاپ قابلیت اجرایی کمی باید داشته باشن مخالفم چرا که همه چیز برمی گرده به مهارت های خالق اثر که چطور بتونه با دایره واژگانی که در اختیار داره ترانه بگه و مثل ایرج جنتی عطایی معجزه کنه یا نه @};- @};- @};- در کل وقتی سمت نوشتن اینگونه ترانه ها که نیاز به تصویرسازی های قوی داره میریم زمانی هست که انقدر به قلم خودمون ایمان داریم که میدونیم اثری بدون ایراد میتونیم خلق کنیم همانند ایرج ها و ... که ماندگارشدن نامشان فقط و فقط دلیلش همین قلم و دیدشون هست @};- @};- @};- بازم ممنونم از شما امین جان و همینطور بانو رستگار @};- @};- @};-
      • فریبا رستگار سلام دوباره... مرسی از توضیحاتت امین عزیز...قطعن از دانش ومطالعته...موافقم بانظرخوبت. مرسی آقای عرفای عزیز...خوشحالم نظر شمارو هم شنیدم..نظرشماهم از مطالعتونه هم ترانه های نوشتاری ماندگاره وهم صداست که ماندگاره بستگی داره.@};- ممنون از وقت هردو عزیز...استفاده کردم از تفکرتون. @};-
      • احسان ابوالحسنی فقط خواستم یک نکته ی کوچیک و بگم و اون اینکه به دوستانی که اصرار دارند که ترانه باید تصاویر ساده داشته باشه و یا فاقد تصاویر شاعرانه باشه توصیه میکنم که آلبوم های : شب سپید (خانم گوگوش)/نقاب (سیاوش قمیشی)/معجزه خاموش (داریوش اقبالی ) و ... رو یکبار دیگه مرور کنن ... ممنون/ @};-
  • عليرضا عباسي سلام خواهر عزیزم دردم زیاده گریه هام سر رفته از چشمم این قسمتش خیلی خوب بود =D> =D> =D> @};- @};- @};-
  • نازنين دهقاني سبلام فريباي نازنينم كار زيباتو خوندم فقط كاش به قابليت اجرا داشتن كار هم فك ميكردي با اين همه زيبايي كه كارت داره يه كار اجرايي به حساب نمياد لايك تقديمت عزيزم اميدوارم ناراحت نشده باشي از حرفام @};- @};- @};-
    • فریبا رستگار سلام پگاهی خوبم مرسی که خوندی عزیزم چشم به اجراهم فک میکنم...البته باید دید چه نوع اجرایی!! ناراحت چرا گلم..نظرت برام ارزشنده.مرسی از حضورت :-x @};-
  • عليرضا عباسي سلام خواهر عزیزم همراه تولدتون این ترانه هم زاده شد @};- @};- @};- دیوار بین ما فقط یک بغض واموندس این قسمت رو خیلی دوس داشتم =D>
  • محمد چابک سلام . شما که در نقد ها اینقد خوب جواب میدید چرا؟ بار معنایی بسیار ضعیف.. البته میخواستید بار معنایی داشته باشه اما در رساندن مفهوم موفق نبودید از ترانگی اوج و ریتمی خاص خارج دریا.... اسم خوبی بود برای اثرت شروع اثر کمی بد بود و پایان اثر خیلی بد من بر خلاف جناب عرفا این اثر رو شعر نمی بینم بلکه یک ترانه ی بسیار ضعیف با ویرایش بهترش کن سبز باشی @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای چابک عزیز@};- شما مثل اینکه هنوز به یاد گذشته اید.:) بار معنایی ضعیف؟البته قبول دارم یه قسمت شاید دررسوندن مفهوم یه خرده کسی که کار رو میخونه رو دچار اشتباه کنه اما اونقدر ضعیف نیست..بامثال میگفتید. درمورد کار هم نظر شما برای من محترمه..وخوشحالم شنیدمش. ممنونم از حضور ووقتت دوستم...@};-
  • حسن عرب لاریمی زیباست لایک تقدیمت @};- @};-
  • علی اصغر شریفی ریتم سنگینی داشت کارت. اما خوب از پسش بر اومدی. لایک تقدیمت =D> @};- فقط یه جا متوجه منظورت نشدم: خستم،غروب هرلحظه از چشمااام رد میشه " یــه ماهــیـه تنــها میــون صـید قلـابـم" :-? بازم میگم من عاشق دریا وموجاشم بازم کنار ماسه های خیس میخوابم
    • فریبا رستگار سلام آقای شریفی عزیز @};- ممنونم از لطفتون...وممنون که همراه کارم بودید.:) اون قسمت کار تصویر فک کنم کاملن مشخصه..یه ماهی که از بخت بد یا خوبش به دست صیادوقلابش افتاده..وثانیه های آخرعمرشه..رسوندم معنی رو؟ ممنونم از وقت وحضورتون برادرم. @};- @};-
  • مرسده (زهرا) عباس زاده بسیار عالی =D> =D> =D> لذت بردم عزیز @};-
  • علیرضا کریمی (عِرفا) درود بر شما فریبا بانو @};- @};- @};- شعر بسیار زیبایی ازتون خوندم که تصویر سازی های زیباتون کارتون رو متاسفانه از ترانه گی و اجرا دور کرده و ما از شما توقع نوشتن کارهای اجرایی رو قطعا داشتیم و داریم همیشه :-) @};- @};- @};- نقد هم از مشکلات کار نمی کنم چون ترانه نیست و شعری بسیار زیباست @};- @};- @};- به امید خواندن یک ترانه اجرایی در کار بعدیتون فریبا بانو @};- @};- @};- یه لایک هم برای تولدتون تقدیمتون می کنم @};- @};- @};-
    • فریبا رستگار سلام آقای عرفای عزیز @};- خوش اومدید همونطور که قبلن هم باشما صحبت کردم..به خاطر تفاوت نگاه ماست که شما این کار روشعر میدونید ومن ترانه(که از خانواده ی شعره) درمورد اجراهم فقط میتونم بگم خوشحالم نظر" یک" آهنگساز رو درمورد کارم میدونم،ان شالا فرصت میشد نظرات دیگران هم بشنوم.بااینحال خوشحالم از دید موسیقی به کارم نگاه کردید. درمورد اجرایی نوشتن هم اینو بگم که من فقط احساس همون زمانم رو مینویسم،احساس من اجراشدن رو متوجه نمیشه..اما درآینده همون طورکه به شما هم گفته بودم ساده تر وبه قول شما اجراپذیرترمینویسم.:) ممنونم از حضور ووقتتون دوستم.باآرزوی موفقیت. @};- @};-
  • مرتضی تلیکانی سلام زیبا بود. تصویر خوبی داره.رو بقیه چیزها نظر نمیدم