تکلیف مو معلوم کن …

نه آرومی تو آغوشم
نه می سازی با احساسم
خودم بدعادتت کردم
از این احساس می ترسم

نمیذاری با تو باشم
نه، میذاری برم جایی
چقد دلواپسم بی تو
تـُو این احساس تنهایی

تو تکلیف مو معلوم کن
بگو دردت چیه با من؟
بگو با من از احساست
دیگه قلب منو نشکن

نه می خوای با دلم باشی
نه می خوای ما جدا باشیم
نمیدونم منو این دل
تُو قلب تو کجاهاشیم

نه میرقصی با آهنگم
نه گوش میدی دل تنگ و
بگو از کی به ارث بردی
تو این قلب و،دلِ سنگ و

نمیّای باز به خواب من
نه، میذاری بیام خوابت
چه رفتار بدی داری
همش داغوونه اعصابت

مثه روزای خوبی باش
تو آغوشت دلت جا بود
چه شعرایی باهم گفتیم
میون ما چه غوغا بود

چی شد رفتارت تغییر کرد
چرا از من گریزونی
تو تکلیف مو معلوم کن
از این حال پریشونی

چقد خستَم؛ نمی تونم
نمیخوام بی تو تنهاشم
چه میشد عاشقم باشی
من میخوام عاشقت باشم

https://www.academytaraneh.com/64811کپی شد!
1427
۱۳

  • مجید صادقی @};- @};-
  • یاسمن شکفته سلام @};- بند اول قافیه ها رعایت نشده(احساسم)و ( می ترسم) هم قافیه نیستن. چون در بند های دیگه قافیه پردازی داشتین بند اول هم اصلاح بشه فکر می کنم بهتره./ بند 4 خیلی ضعیف بود! و فکر می کنم درست نیست که بگین " تو قلب تو کجاهاشیم"/ بند 5 دو تا مصرع اول اصلا مفهوم واضحی نداره! یعنی چی ( نه می رقصی با آهنگم نه گوش میدی دل تنگ و ) ؟؟؟! دل تنگ گوش دادن چه معنایی داره؟! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- برای بند 7 هم همین مشکل هست و مفهومش برای من که اصلا قابل درک نیست "مثه روزای خوبی باش تو آغوشت دلت جا بود چه شعرایی باهم گفتیم میون ما چه غوغا بود" میون دو نفر غوغا بودن یه جوری آشوب بودن وضعیتو می رسونه! و ( تو آغوشت دلت جا بود) :-/ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- بند 8 "چی شد رفتارت تغییر کرد" دو تا (ت) پشت سر هم خوانش ترانتون رو با سکته همراه کرده و روون نیست برای دو مصرع بعدی هم ، تا جایی که من می دونم می گن: تکلیفو (((با))) کسی یا چیزی باید (روشن کرد)... اما شما ( از) به کار بردین که باز درست نیست... "تو تکلیف مو معلوم کن/از این حال پریشونی" تکلیفو از حال پریشونی معلوم کن؟!! حرف اضافه ای که به کار بردین اشتباس --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- بند آخر هم "من میخوام عاشقت باشم" من و می خوام پشت سر هم روون خونده نمیشه ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- بند 2 و 3 از نظر من نسبت به بقیه ی کار بهتر بود نه میذاری با تو باشم نه، میذاری برم جایی چقد دلواپسم بی تو تـُو این احساس تنهایی تو تکلیف مو معلوم کن بگو دردت چیه با من؟ بگو با من از احساست دیگه قلب منو نشکن ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- برای مقایسه ای هم بین ترانه ی شما با سبک ترانه ی روزبه بمانی شده باید بگم اخیرا توی آکادمی مثل ترانه ی شما چند مورد دیدم و در واقع ترانه ی شما سومین مورد بود که خوندم!!! واقعا تکراری شده! من اینو پای ترانه ی یکی دیگه از اعضا هم گفتم که ترانشون منو یاد ترانه ی (زشت و زیبا) از اهورا ایمان انداخت که احسان خواجه امیری اجرا کرده: ( نه میشه باورت کنم نه میشه از تو رد بشم نه میشه خوب من بشی نه میشه با تو بد بشم نه دل دارم که بشکنی نه جون دارم فدات کنم نه پای موندن منی نه می تونم رهات کنم................ ) الی آخر این ترانه از اهورا ایمانه. و اصلا برای من مخاطب جالب نیست که با این موضوع و این طرز نوشتن ترانه ی دیگه ای بخونم که توش هیچ ابداع و تازگی نیست! ممکنه بین چند ترانه سرا سبک بین ترانه ها یکی باشه اما زاویه دید و طرز نوشتن هرکسی باید مختص خودش باشه تا اون کار تازگی داشته باشه و مخاطبو جذب کنه. برای من این ترانه جز حسی که داشت نکته ی خاصی نداشت که جذاب باشه یا خیلی لذت برده باشم. اما مطمئنا با همین قلم و همین احساس، اگه راه خودتونو پیدا کنید خیلی از این بهتر خواهید بود. با راهنمایی خانم مرجان هم موافقم/ در آخر ببخشید اگه خیلی حرف نوشتم، دوست ندارم وقتی ترانه ای رو می خونم که می دونم با پرداخت و گذاشتن وقت قابلیت خوب بودن رو داره ،فقط تعریف کنم. قدری نیستم که انتقاد کنم. فقط نظرات شخصی بود امیدوارم ترانه های بهتری از شما بخونم سربلند باشید @};-
  • حبیب الله نبی اللهی نه آرومی تو آغوشم نه می سازی با احساسم خودم بد عادتت کردم از این احساسم می ترسم درود بر جناب کدخدایی عزیز ترانه روان و دل نشینی بود احسنت @};- @};- @};-
  • صادق شيخي يه جاهايي وزن ويه جاهايي قافيه و يه جاهايي اشكال معنايي داره كه با كمي تآمل قابل حله.موفق باشيد. @};-
  • سید ایمان پورحسینی مشتاقم نظر شما رو در مورد ترانه ی (تفاوت) بدونم…منتظرم… در پناه خدا @};- @};- @};-
  • سید ایمان پورحسینی درود جناب کدخدائی.... سوژه ترانه رو دوست داشتم... موفق باشید @};- @};- @};-
  • Marjan Nik سلام آقای پرویز . ابیات شما منو یاد کارهای روزبه بمانی انداخت. احتمالا قبل از نوشتن این ترانه از ایشون کارهایی رو خوندی یا گوش کردی. این اتفاقی که برای من هم افتاده، بدونه اینکه متوجه بشی به اون سمت حرکت کردی.مخصوصا ابیات ابتدایی و انتهایی که کاملا تداعی کننده هستن. البته فرم شعر یا کلمات در قرق یک نفر نیستن و همه می تونن از همه فرمهاو کلمات استفاده کنن. اما شاعر بهتره سعی کنه به استقلال شعری برسه تا از تکرار و کلیشه در امان باشه. موفق باشید.
    • یاسمن شکفته :-) سلام فکر کنم شما بیشتر ترانه هایی که می خونید با ترانه های روزبه بمانی مقایسه می کنید!! پای ترانه ی آقای رمضانی هم از روزبه حرف زدین و گفتین خوبه که مثل روزبه نمی نویسن! واسم جالب بود بدونم چرا انقدر سبک و سیاق ترانه های روزبه معیار و مد نظرتونه.. هرچند که این ترانه تا حدی باعث میشه آدم به سمتی که گفتین کشیده بشه موفق باشید
      • Marjan Nik سلام خانم یاسمن نه اینطور نیست که من ترانه هایی که می خونم با ترانه های روزبه مقایسه کنم. ولی توی برخی از ترانه ها تاثیرپذیری از ترانه های ایشون کاملا مشهوده، من توی کامنت بالا نوشتم که فرم یا کلمات در قرق کسی نیست و همه می تونن از اونها استفاده کنن. شاید به این دلیل که ترانه هایی که میشنویم اکثرا به قلم آقای بمانی هستن با خوندن ترانه های دیگه وجههای تشابه سریع خودنمایی می کنه، در مورد آقای رمضانی هم،در ترانه های ابتدایی نگاه بمانی ایشون به ترانه کاملا واضحه، که به مرور زمان بسیار عالی تونستن خودشون رو رها کنن و به استقلال شعری خودشون دست پیدا کنن! این بد نیست و اسمش رو نقطه ی ضعف نمی ذارن. خیلی ها از تقلید شروع می کنن تا به استقلال برسن! شاد باشید.
      • یاسمن شکفته با تقلید (( اگه در سبک یا وزن یا موضوع ترانه باشه )) مخالف نیستم. چون درد شعر و ترانه ممکنه بین خیلی ها مشترک باشه ... وزن ترانه ها هم همینطور. اما هر کسی باید امضای خودشو در ترانه هاش و سروده هاش داشته باشه// من شخصا از خوندن ترانه ای که می بینم هیچ تلاشی برای متفاوت بودن توش نشده، اصلا لذت نمی برم.( متفاوت از اونچه قبلا گفته شده) موضوع این ترانه یا ترانه های دیگه، جای بحث نداره... اما وافعا صورت خوشی نداشت برای من خوندن 3 ترانه با همین لحن کلام توی یه مدت زمانی کوتاه! امیدوارم آقای کد خدایی ترانه های خیلی بهتر از این با امضای خودشون بنویسن و می دونم که این اتفاق خواهد افتاد/ برای شما هم آرزوی موفقت دارم @};-
  • فرزانه امیرپور زیبا بود =D> =D> =D> روون خوندم موفق باشید @};- @};- @};-
  • کسری تیرسحر چقد خستَم؛ نمی تونم نمیخوام بی تو تنهاشم چه میشد عاشقم باشی من میخوام عاشقت باشم @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-