*تقدیم به تو*
(ترجیع بند):
همیشه ناکام بوده نطفه ی اولِ عشق
کاش می شد این بچه لا اقل مرد بالغ شه
زمونه آبستنِ یه مش(ت) غصه هس(ت)، به درک
بذار هر لحظه صد شکم درد فارغ شه
(پل)*:
نه! تو کنارمی… حلّه! خیالی نیس! غم ناله رو به انتهاست، شعره همش!
احساسِ مثبتم…. اونقدری که همه… فک می کنن ضعیفه نیست، تقدیم به تو
جیبم که خالیه، به تخمِ مرغ! یه پا داره! ما به پولِ مملکت… نه بی خیال
این قلبِ آهنی… ناقابله ولی… از کیسه ی خلیفه نیست، تقدیم به تو
(بند):
تو صدات قدغنه، من عقایدم
عمریه دلم از التماس زاره
موقعیتم که تو هواست، پخشه!
شایدم که آرزوم آسم داره!
(گوشواره)**:
نه! تو کنارمی… حله! خیالی نیس!
(ترجیع بند):
همیشه نارس نمونده نطفه ی اولِ عشق
بذار این بچه لا اقل مرد بالغ شه
زمونه آبستنِ یه مش(ت) غصه هس(ت)، به درک
بذار هر لحظه صد شکم درد فارغ شه
(گوشواره):
نه! تو کنارمی… حله! خیالی نیس!
*****************************************
*پُل (Bridge): پُل با شکلگیری و گسترش موسیقی راک بهطور جدی وارد ساختمان ترانه شد. پُل، بندی است که اغلب فقط یکبار در ترانه میشنویم. معمولاً وقتی دو بار تکرارِ بند و ترجیعبند را شنیدیم، با پُل مواجه میشویم؛ یک بندِ مستقل که از نظر شکلی و مفهومی با بقیهی ترانه متفاوت است. اگر ترانه به تکرار افتاده باشد، پُل فضا را میشکند و حواس مخاطب را دوباره متوجه کار میکند (چیزی شبیه گرهافکنی در فیلمنامهنویسی).
**گوشواره (Refrain): بخشهای تکراری کوتاهتر از بند را که از نظر ملودی و محتوا در ادامهی بند هستند (و نه بخشی مستقل)، گوشواره میگوییم؛ که ممکن است یک جمله و حتی گاهی یک کلمه باشد.
*تقدیم به تو!*
امیدوارم روزی برسه که بتونم تو همین سایت علاوه بر متنِ ترانه، حداقل آکوردهای گیتارِ مدِ نظر رو هم بنویسم.